MLL:n lastenhoitoapu

Helpota arkeasi ja huolehdi jaksamisestasi – MLL:n hoitajat hoitavat lapsesi.

MLL:n lastenhoitotoapua on saatavilla kaikkina vuorokaudenaikoina. Toiminta tarkoitettu tilapäiseen ja lyhytaikaiseen lastenhoidon tarpeeseen, esimerkiksi työkiireiden tai opiskelun vuoksi tai kun vanhempi haluaa hetken hengähtää.

Kaikki hoitajat ovat käyneet Mannerheimin Lastensuojeluliiton järjestämän koulutuksen tai ovat sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan ammattilaisia tai viimeisen vaiheen opiskelijoita ja käyneet MLL:n perehdytyksen. Hoitajat ovat iältään 16–70-vuotiaita.

MLL:n hoitajat on haastateltu ja todettu soveltuviksi lastenhoitotyöhön. Hoitajilla on voimassa oleva ammattivastuuvakuutus ja heillä on vaitiolovelvollisuus lasta ja perhettä koskevissa asioissa. Kaikilta hoitajilta on myös tarkistettu rikosrekisteriote

MLL:n Hämeen piiri huolehtii hoitajien rekrytoinnista, ohjauksesta ja jatkokoulutuksesta. Kaikki viralliset MLL:n hoitajat ovat rekisteröityneet elastenhoito-järjestelmään.

Perhe työnantajana

Perhe tilaa itse hoitajan, toimii hoitajan työnantajana ja vastaa työnantajavelvoitteista.  Hoitajat eivät ole työsuhteessa MLL:oon, eikä MLL laskuta perhettä.

Hoitajan palkka on 10 euroa tunnilta (pyhäpäivinä 20 €/tunti). Työaikaan sisältyy myös tutustuminen alkuun sekä vanhempien kotiinpaluun yhteydessä käyty keskustelu ja palkanmaksu. Näihin on tärkeää varata riittävästi aikaa.

Hoitajavälityksen työntekijät ja Hämeen piirin koordinaattori neuvovat perheitä tarvittaessa työnantajavelvoitteissa.

Tilaa MLL:n hoitaja

Lastenhoitotilauksen voi tehdä joko puhelimitse tai sähköisen elastenhoito-järjestelmän kautta. Rekisteröityminen, järjestelmän käyttö ja hoitajien välitys on perheille maksutonta.

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.

elastenhoito.fi⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠

Varauksen tekeminen sähköisessä järjestelmässä mahdollistaa hoitajan löytymisen myös iltaisin ja viikonloppuisin, kun hoitajien puhelinvälitys on suljettu.

Hoitajien puhelinvälitys

Puhelinvälitys on auki:
ma-pe klo 10–12
numerossa:  040 517 2993

Huom! Puhelinvälityksen kautta menevät seuraavan päivän tilaukset tulee jättää edellisenä arkipäivänä klo 12.00 mennessä.

Kysy lisää toiminnasta!

MLL:n  Hämeen piiri
Lastenhoitotoiminnan koordinaattori
Liisa Lindström