Perhekummitoiminta

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.

Hei vanhempi!

Jos tunnistat arjessanne seuraavanlaisia asioita, niin perhekummitoiminta voisi sopia teille:

• kaipaat lisäkäsiä arkeen
  • etsit leikkiseuraa lapselle tai aikuista kaveria itsellesi
  • toivot varamummia tai -vaaria
  • olette muuttaneet toiselle paikkakunnalle
  • saatat toisinaan kaivata tukea vanhemmuuteen ja arjen jakamiseen

Perhekummi voi viettää aikaa kanssanne esim:

• lähipuistossa ulkoillen, retkillä
  • kirjastossa, uimahallissa yms.
  • lapsiperhetapahtumissa
  • leikkien ja lukien
  • jutellen ja kahvitellen vanhemman kanssa
Perhekummi on apuna vanhemmuuden ja arjen jaksamisessa

Toiminnan käytäntöjä:
Kummi osallistuu perheenne arkeen kotiympäristössä tai yhteisen tekemisen parissa. Tapaatte yleisimmin 2 krt kuussa 2-3 h ajan.  Sovitte tapaamiset joustavasti perheen ja sinun aikataulujen mukaan. Toivomme, että sitoudut tapaamisiin vuoden ajaksi. Perhekummi ei ole lasten- eikä kodinhoitaja.

Voit hakea perhekummia itse tai tulla mukaan ammattilaisen ohjaamana. Toiminta on perheille maksutonta.

Toimintaan ovat tervetulleita perheet, jossa on ainakin yksi 0-10 vuotias lapsi. Kummi etsitään sopivan etäisyyden päästä. Huomioimme perheiden ja kummien toiveet.

Hae perhekummia

Huomioithan, että kesäkuukausien aikana työntekijämme lomailevat, joten yhteydenotoissa takaisin voi kestää. Kaikki hakemukset luetaan, ja vastaamme niihin viimeistään elokuussa.

Tietosuojaseloste⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠

Tai ota yhteyttä alueesi koordinaattoriin:

Kanta-Häme
Suvi Hietaniemi