Kamuksi lapselle tai nuorelle

Pieni saparopäinen tyttö kävelee käsi kädessä yhdessä nuoren naisen kanssa. He kävelevät kesäisellä hiekkatiellä yhdessä samaan suuntaan. He katsovat toisiaan hymyillen.

OmaKamu-toiminnassa turvallinen aikuinen toimii lapsen tai nuoren aikuisena ystävänä, eli Kamuna. Kamu ja lapsi tapaavat säännöllisesti muutaman kerran kuukaudessa yhteisten harrastusten tai mukavan tekemisen äärellä. Pyrimme löytämään juuri sinulle sopivan PikkuKamun, eli lapsen tai nuoren, jolla on mm. samanlaisia kiinnostuksen kohteita kuin sinulla. Olemme tukenasi koko Kamu-suhteen ajan ja järjestämme säännöllisesti yhteistä tekemistä Kamu-pareille.

OmaKamu-toiminta mahdollistaa ihmissuhteen muodostumisen turvallisen aikuisen ja lapsen välille, joka voi parhaassa tapauksessa muuttua vuosia kestäväksi ystävyyssuhteeksi.

OmaKamu-toimintaan voit lähteä mukaan myös Tampereen ympäristökunnista.

Vanhempi mies ja nuori poika ovat yhdessä retkellä metsässä. He katsovat hymyillen ylöspäin puihin, nähdäkseen jotain metsän elämää.

Lähtemällä vapaaehtoiseksi voit olla tärkeänä tukena lapsen tai nuoren kehityksessä. Tuloksena syntyy ainutlaatuisia kasvutarinoita, ystävyyssuhteita  ja elämäniloa! Tervetuloa mukaan Kamujen joukkoon!

Lue lisää toiminnasta OmaKamun valtakunnallisilta sivuilta.

OmaKamu-koulutus

Polku Kamuksi alkaa maksuttomalla OmaKamu-koulutuksella. Koulutuksen aikana pääset pohtimaan vapaaehtoisena toimimista monesta eri näkökulmasta ja   tapaat mm. toiminnassa mukana olevan Kamun ja huoltajan. Koulutus pidetään MLL Hämeen piirin toimistolla. Kaikkien koulutukseen osallistujien kanssa käydään alkukeskustelu ennen koulutuksen alkamista.

Seuraava OmaKamu-koulutuksen päivämäärät ovat:

TI 07.05. klo 17.30-20

MA 13.05. klo 17.30-20

TI 21.05. klo 17.30-20

MA 27.05. klo 17.30-20

TO 30.05. klo 17.30-20

MA 03.06. klo 17.30-20

Ota rohkeasti yhteyttä niin kerron lisää!

Anne Koivusalo
⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Koordinaattori
OmaKamu-toiminta
anne.koivusalo(at)mll.fi

Tutustu toimintaan tarkemmin Instagramissa.

Seuraa meitä siellä!

@omakamutampere

Usein kysytyt kysymyksiä, joita toimintaan hakevat miettivät. OmaKamu-toiminta on vapaaehtoisten tekemää kaveritoimintaa, jossa tavataan 4-14-vuotiasta lasta tai nuorta. Tekeminen on arkista yhdessäoloa, kuten retkeilyä, puistossa käyntiä tai ruoanlaittoa. Vapaaehtoiseksi voi lähteä kun on 18-vuotta täyttänyt, turvallinen aikuinen, ja sinulla on oma elämäntilanne sellainen, että voit antaa säännöllisesti aikaa toiselle. Tapaamisia on noin kaksi kertaa kuukaudessa. Sinulla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta lasten ja nuorten kanssa olemisesta. Pääset vapaaehtoiseksi kun käyt maksuttoman koulutuksemme. Koulutuksen käyminen ei sido toimintaan lähtemiseen.