Vanhemmuuden ABC- ryhmä
3–12-v lasten vanhemmille

Kaikki vanhemmat ovat taitavia vanhemmuudessa.

Harva asia on yhtä tärkeä kuin suhde omiin lapsiin. Emme tarvitse tutkimustuloksia vakuuttaaksemme itseämme siitä, että hyvä suhde lapsiin on tärkeää, sen tiedämme jo.  Se mikä ei aina ole niin itsestään selvää on, kuinka voimme luoda ja vahvistaa suhdetta lapseen.

Useimmat vanhemmat tunnistavat arkitilanteet, joissa suhdetta koetellaan. Miten luoda harmoniaa ruokapöydän ympärille? Miten välttää stressaavia tilanteita? Miten ennaltaehkäistä riidat?  Miten saada enemmän mukavaa yhteistä aikaa lasten kanssa? Yksi asia on varma. Yksikään vanhempi ei ole yksin näiden pohtimisessa.

Vanhemmuuden ABC -ryhmä on tarkoitettu 3-12-vuotiaiden vanhemmille. Tavoitteena on lapsen positiivisen kehityksen tukeminen ja vanhemman ja lapsen suhteen vahvistaminen.
ABC-vanhempainryhmät pohjautuvat tutkittuun tietoon vanhemmuudesta. Toimintamuoto on kehitetty yhdessä Tukholman kaupungin, Karoliinisen instituutin ja perheiden kanssa.

Ryhmätapaamisten vetäjänä toimivat kaksi koulutettua ryhmäohjaajaa. Osallistujilla toivotaan olevana 3-12 -vuotiaita lapsia. Ryhmään voi osallistua yksin tai yhdessä toisen vanhemman kanssa.

ABC-vanhemmuusryhmä koostuu neljästä tapaamisesta ja jokaisella tapaamisella on tietty teema. ABC-vanhemmuusryhmän tapaamisten tavoitteena on tukea lasten positiivista kehitystä vahvistamalla lapsen ja aikuisen välistä suhdetta arjessa. Tapaamisissa   keskustellaan ja jaetaan kokemuksia.  Tapaamisten välissä vanhemmat voivat toteuttaa käytännön kokeiluja kotona, mikä on tärkeä osa ABC vanhemmuusryhmän kokonaisuutta.

Tervetuloa mukaan ryhmään!

ABC tapaamisten sisältö:

1 tapaaminen – Osoita Rakkautta Miten toimia niin että läheiset suhteemme toimivat?

2 tapaaminen – Ole läsnä Miten vaikutamme toisiimme arjen yhteispelissä?

3 tapaaminen – Näytä tietä Miten toteutamme rennompaa vanhemmuutta?

4 tapaaminen – Riitojen valitseminen Mistä riitelen ja mistä en?

Seuraava ABC vanhemmuusryhmä:

Aika ja paikka:

ma 8.4. 2024 klo 17.00-19.15 etätapaaminen Teams-ympäristössä

ma 22.4. klo 17.00-19.15 etätapaaminen Teams-ympäristössä

ma 6.5. klo 17.00-19.15 etätapaaminen Teams-ympäristössä

ma 20.5. klo 17.00-19.15 etätapaaminen Teams-ympäristössä

Ryhmän ohjaajina toimivat Tiina Rintala-Siira ja Liisa Lindström MLL Hämeen piiristä.

Ilmoittautuminen päättynyt . Seuraava ryhmä syksy 2024 .

Lisätietoja:

Liisa Lindström