Haluatko olla pienten puolella?
Löydä sinulle sopivin tapa

Voit tukea MLL:n Hämeen piirin työtä monella eri tavalla. Tällä sivulla kerromme vaihtoehtoja, miten voit olla mukana auttamassa.

Mannerheimin Lastensuojeluliiton jäsenyys on helppo tapa osoittaa, että olet pienten puolella. Se on kannanotto lasten ja perheiden puolesta. MLL puolustaa lapsen oikeuksia, auttaa ja tukee perheitä arjessa, järjestää hauskaa tekemistä kaikenikäisille ja tarjoaa mielekästä vapaaehtoistyötä lasten ja perheiden kanssa.

Jäsenenä olet mukana rakentamassa Suomea, jossa lapsuutta arvostetaan ja lasten hyvinvointi on kaikkien yhteinen asia. Yhteiskunta, jossa lapset ja nuoret voivat hyvin, on hyvä kaikenikäisille.

Jäsenmaksulla tuet paikallisesti lapsia ja perheitä

Kun liityt MLL:n jäseneksi, liityt valitsemasi paikkakunnan tai kaupunginosan paikallisyhdistyksen jäseneksi. Paikallinen yhdistys saa jäsenmaksustasi osan, joten oman alueesi lapset ja perheet saavat konkreettista apua juuri sinulta.

Jäsenmaksu on yhdistyskohtainen. Jäsenmaksu on keskimäärin 25 euroa vuodessa.

Jäsenedut

Mannerheimin Lastensuojeluliiton jäsenenä olet oikeutettu moniin erilaisiin jäsenetuihin:

• Useat paikallisyhdistykset antavat jäsenille alennusta MLL:n kerhomaksuista.
  • Lapsemme-lehti ilmestyy kerran vuodessa, ja jäsenenä saat sen kotiisi.
  • Etuja ja alennuksia muun muassa Ranuan eläinpuistosta, Wiking Linelta, Sanoma Media Finlandilta ja Instru Optiikalta. Katso tästä kaikki edut.
  • Paikallisyhdistyksillä on myös paikallisia jäsenetuja, jotka löydät oman yhdistyksesi verkkosivuilta.

Lisätietoja  jäsenyydestä:
Jäsenpalvelu
jasenpalvelu(at)mll.fi

www.mll.fi/jasenyys

Tue kiusaamisen ehkäisyä kouluissa

Tukioppilastoiminta on tehokas keino kiusaamisen ennaltaehkäisevässä työssä.

Kouluterveyskyselyn mukaan jokaisessa Suomen koulussa on vähintään yksi oppilas joka luokalla, joka joutuu säännöllisen kiusaamisen kohteeksi. (THL2021).

Tukioppilastoiminta on yksi tärkeä menetelmä koulun kiusaamisen vastaisessa työssä. Ennen kaikkea se on kiusaamista ennaltaehkäisevää toimintaa ja tukioppilailla voi olla tärkeä rooli myös kiusaamisen huomaamisessa, puuttumisessa ja kiusaamista kokeneen tukemisessa. Lisätietoa Karvin (2022) arviosta.⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠

Tukioppilastoimintaa toteutetaan 80 %:ssa Suomen kouluja eli todennäköisesti myös sinun lähiyläkoulussasi. Viime vuonna 50-vuotta täyttäneellä toiminnalla on paljon annettavaa koulun kiusaamisen vastaiseen työhön.

Miten voin tukea lähiyläkouluni tukioppilastoimintaa ja kiusaamisen ehkäisyä?

Ota yhteyttä piirin kouluyhteistyön koordinaattoriin ja tiedustele paikallisesta tukioppilastoiminnasta.

Voit esimerkiksi:

• Kustantaa tukareille tukioppilaskoulutuksen
  • Sponsoroida tukioppilaille jatkokoulutuksen kiusaamisen ehkäisystä
  • Muistaa tukareita ja heidän ohjaajiaan keväällä esimerkiksi stipendein
  • Voisiko koulun vanhempainyhdistys olla tukemassa koulun tukioppilastoimintaa ja samalla kiusaamisen vastaista työtä?
  • Voisiko paikallinen yritys, seura, yhdistys jne. olla tukemassa koulun tukioppilastoimintaa ja samalla kiusaamisen vastaista työtä?

Tule vapaaehtoiseksi Hämeen piiriin

Koulutamme vapaaehtoisia tukemaan lapsia, nuoria sekä perheitä.

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠
Lue lisää Hämeen piirin vapaaehtoistoiminnasta:

Lahjoita testamentilla

Testamenttaa omaisuutta sinulle tärkeiden asioiden tukemiseksi!
Jos lasten ja perheiden asiat ovat lähellä sydäntäsi, voit testamentissa määrätä edunsaajaksi MLL:n Hämeen piirin.  MLL:n Hämeen piiri käyttää testamenttilahjoituksen paikallisten lasten ja perheiden hyväksi. Yleishyödyllisenä toimijana MLL:n ei tarvitse maksaa perinnöstä veroa. Lisätietoa MLL:e lahjoittamisesta sinulle antaa Hämeen piirin toiminnanjohtaja Päivi Meduri, jonka yhteystiedot löydät sivun lopusta.

Yritys - Lahjoita rahaa, tavaraa, aikaa tai osaamista!

Yritysten on mahdollista tukea MLL:n Hämeen piirin toimintaa esimerkiksi:

• Lähtemällä MLL:n Hämeen piirin kannatusjäseneksi (250€/vuosi)
  • Lahjoittamalla tuotteita tai palveluita MLL:n Hämeen piirin kautta paikallisille lapsiperheille
  • Lahjoittamalla työntekijöidensä aikaa ja osaamista MLL:n Hämeen piirin toimintaan
  • Osallistumalla Lapset ensin -keräykseen tai Hyvä Joulumieli -keräykseen rahalahjoituksella

Jos yrityksesi haluaa olla tukemassa työtämme lasten, nuorten ja perheiden hyväksi, ota yhteyttä Hämeen piirin toiminnanjohtajaan Päivi Meduriin.

Päivi Meduri
Vt. toiminnanjohtaja