Hae Kamua lapsellesi

Onko lapsesi yksinäinen?
Kaipaako hän kenties vaihtelua arkeensa?
Ovatko omat voimavarasi vähissä tai kaipaako lapsesi lisää turvallisia aikuisia arkeensa?

Kamu on turvallinen aikuinen, joka toimii vapaaehtoisena aikuiskaverina lapsellesi. Kamu ja lapsi viettävät yhteistä aikaa muutaman kerran kuukaudessa yhteisten kiinnostuksenkohteiden parissa.

Toiminta on tarkoitettu niille lapsille ja perheille, jotka hyötyisivät perheen ulkopuolisesta ekstra-aikuisesta. Toimintaan lähtemiseen riittää huoltajan oma kokemus tuen tarpeesta. Yleisempiä syitä hakea Kamua on lapsen kokema yksinäisyys, pienet tukiverkostot, yksinhuoltajuus, kuormittunut elämäntilanne. Yleisemmin Kamu-suhde aloitetaan lapsen ollessa 4–14-vuotias.

Tavoitteena on löytää juuri sinun lapsellesi tai nuorellesi sopiva Kamu, jonka mielenkiinnonkohteet tai harrastukset sopivat yhteen lapsesi ja perheenne kanssa.

OmaKamu-toiminta on vapaaehtoisuuteen perustuva kaveruussuhde, ei palvelu. On tärkeää, että sovittuja aikatauluja ja pelisääntöjä kunnioitetaan. Kannustamme toiminnassa aikuisten keskiseen avoimuuteen.

Kamu-suhteen taustatukena on ammattilainen, joka antaa vapaaehtoisille työnohjauksellista tukea, valvoo toimintaa ja seuraa suhteiden kehittymistä.

"Molemmat Kamut ovat osoittautuneet kivoiksi ja luotettaviksi. He ovat esimerkiksi käyneet lasten kanssa kirjastossa, ulkoilemassa, leikkipuistossa, piknikillä, huvipuistossa, luistelemassa ja pelailleet lautapelejä." Lue äidin kokemuksia OmaKamun valtakunnallisisilta sivuilta.

Näin haet Kamua lapsellesi

Ota yhteyttä Tampereen alueella toimivaan koordinaattoriin (yhteystiedot alla). Koordinaattori sopii kanssasi puhelinajan, jossa keskustellaan tuen tarpeestanne ja toiveistanne toimintaa kohtaan. Kaikkien kanssa pidetään puhelinkeskustelu ennen toimintaan hakemista.

Ota rohkeasti yhteyttä!
Anne Koivusalo
OmaKamu-toiminnan koordinaattori
anne.koivusalo(at)mll.fi
p. 044 737 8147

Koordinaattori on lomalla 1.7.-21.7.2024 ja palaa sinä aikana tulleisiin yhteydenottoihin loman jälkeen.

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.