Ethän jää yksin

3.4.2020

MLL:n paikalliset kerhot ja tapahtumat ovat koronaviruksen aiheuttaman poikkeustilan aikana tauolla, mutta tukea ja toimintaa on tarjolla siitä huolimatta paljon. MLL tukee ja auttaa mm. netin ryhmissä, chatissä sekä puhelimessa. Paljon keskustelua, kysymyksiä, ilojen ja huolten jakamista, seuraa ja uusia ystäviä sekä vinkkejä arkeen ja lapsen kanssa touhuamiseen.

Lue artikkeli : Miten puhua koronasta lapselle. Artikkeli on käännetty usealle kielelle -löydät erikieliset versiot artikkelin lopusta.

Tukea lapsille ja nuorille

MLL:n Lasten ja nuorten puhelin, chat ja nettikirjepalvelu palvelee poikkeusaikana normaalisti. Lasten ja nuorten puhelin on auki vuoden jokaisena päivänä, myös poikkeustilan aikana: Lasten ja nuorten puhelin

Nuortennetin ryhmächat joka torstai!

MLL:n Nuortennetissä järjestetään joka torstai klo 16-17.30 ryhmächat, jossa nuoret pääsevät juttelemaan yhdessä vaihtuvista teemoista. Keskustelua ohjaa aina työntekijä. Tutustu ja katso seuraavat keskusteluteemat.

Tukea vanhemmille

MLL:n Vanhempainpuhelin, chat ja nettikirjepalvelu palvelee poikkeusaikana normaalisti. Palvelussamme voit myös varata ajan chattiin. Älä jää yksin, chattaa, soita tai kirjoita meille mistä vain.

Vanhemmille: MLL:n Digitaalinen Nuorisoneuvola

Ajanvarauksella toimiva Nuorisoneuvolan chat mahdollistaa keskustelun MLL:n ammattilaisen kanssa pienistä tai isommistakin huolenaiheista. Keskusteluun voi tulla vanhempi yksin tai yhdessä nuoren ja/tai toisen huoltajan kanssa. Palvelu on anonyymi, luottamuksellinen ja maksuton. Nuorisoneuvola on osa MLL:n Vanhempainnettiä.

Miten saada korona-ajan arki sujumaan?

Kasasimme sinulle seitsemän vinkkiä yhdessä asiantuntijoidemme kanssa. Ennen kaikkea, ollaan armollisia itsellemme!

Ei mitään tekemistä?

Tutustu artikkeliimme siitä, mitä kaikkea voi tehdä kotona tai omassa pihapiirissä. Nuortennetistämme löydät sivun, jossa vinkkaamme 100 tekemistä nuorille. MLL:n Leikkipankissa on satoja leikkejä. Ei kun leikkimään.

Tarvitsetko lastenhoitoapua? MLL:n Hämeen piirin lastenhoitopalvelua jatketaan toistaiseksi. Lue lisää ja tilaa hoitaja.