Pirkanmaan järjestöselvitys on julkaistu: Yhdistykset riippuvaisia kuntien tuesta

17.8.2018

Kuntien yhdistyksille tarjoamat avustukset ja toimitilat ovat aktiivisen kansalaisyhteiskunnan elinehto, selviää tuoreesta Pirkanmaan järjestöselvityksestä.

Yli 60 % yhdistyksistä kertoo, että yhdistyksen toiminnan jatkuvuus on riippuvainen kunnan tarjoamista toimitiloista tai taloudellisesta tuesta. Jos kuntien tarjoamaa tukea ei olisi, toimintansa lopettaisi kokonaan joka viides yhdistys ja toiminta supistuisi lähes seitsemällä yhdistyksellä kymmenestä.

Järjestöselvityksen tiedot perustuvat Pirkanmaan Järjestö 2.0 -hankkeen keväällä tekemään kyselyyn, johon vastasi 163 maakunnassa toimivaa yhdistystä.

Lue koko julkaisu: Yhdistykset mukana muutoksessa. Pirkanmaan järjestöselvitys 2018 (pdf)

Pirkanmaan Järjestö 2.0 -hankkeen ajankohtaiset kuulumiset löydät hankkeen nettisivuilta kakspistenolla.fi