Piirin syyskokouksen päätöksiä

13.11.2017

MLL:n Hämeen piirin syyskokous järjestettiin 11.11.2017 Heinisuon koululla Hollolassa. Kokous oheisohjelmineen oli koko perheen tapahtuma ja iloksemme osallistujia oli vauvasta vaariin. Saimme tutustua elokuussa 2017 käyttöön otettuun, elinkaarimallilla toteutettuun Heinisuon kouluun. Uusi koulu täyttää uuden opetussuunnitelman vaatimat tilat. Yksi kolmasosa koulusta on avointa oppimisympäristöä, jota voidaan muunnella monipuolisesti. 700:n 5-9-luokkalaisten oppilaiden opetustilojen lisäksi koululla on liikuntahalli sekä monikäyttöinen monitoimitila. Tilat palvelevat myös kunnassa toimiva järjestöjä ja seuroja.

Piirin puheenjohtaja Seija Ahola toivotti kokousväen tervetulleeksi. Kokouksen puheenjohtajana toimi Niina Göransson. Kokouksessa hyväksyttiin piirin toimintasuunnitelma ja talousarvio sekä valittiin piirihallituksen varsinaiset- ja varajäsenet vuodelle 2018. Satu Luoma ja Jenni Ruotsalo valittiin jatkamaan piirihallituksen jäseninä, uutena jäsenenä valittiin Johanna Olkinuora-Jokinen Riihimäeltä. Uutena varajäsenenä valittiin Nikke Keskinen Hämeenlinnasta.

Piirin strategian mukaisesti edistämme lasten, nuorten ja perheiden hyvinvointia,

• Toteuttamalla, tukemalla ja ohjaamalla vapaaehtoistoimintaa MLL:n paikallisyhdistyksissä ja piirin toiminnoissa
  • Tuomalla lasten, nuorten ja perheiden ääni kuuluvaksi
  • Tuottamalla koulutusta ja palveluja lapsiperheille, kunnille, maakunnille, järjestöille ja yrityksille