Perhekummitoiminnan koordinaattorit Päijät-Hämeeseen ja Kanta-Hämeeseen on valittu

16.2.2018

Päijät-Hämeen perhekummitoiminnan koordinaattoriksi on valittu Katri Ignatius ja Kanta-Hämeen koordinaattoriksi Katja Niemi. Molemmat aloittavat työnsä MLL:n Hämeen piirissä 1.3.2018. Katrin työpiste sijaitsee Hollolassa os. Tiilijärventie 7 ja Katjan Hämeenlinnan Kumppanuustalossa os. Kirjastotie 1. Perhekummitoiminnan järjestämiseen on saatu avustusta STEA:lta.

Kiitos kaikille tehtävää hakeneille.

Perhekummitoiminta on ammatillisesti ohjattua ja vapaaehtoisten toteuttamaa ennaltaehkäisevää toimintaa. Perhekummitoiminta on tarkoitettu kaikille lapsiperheille kulttuurisesta tai etnisestä taustasta riippumatta.

Lähes kaikissa lapsiperheissä tulee tilanteita, jolloin tarvitaan perheen ulkopuolisten apua tai tukea. Tukea tarvitaan esimerkiksi:

• vanhempien yksinäisyyteen ja uupumukseen
  • äkilliseen elämänmuutokseen
  • kasvatuspulmiin
  • arjen jakamiseen
  • epävarman vanhemman tueksi vauvanhoitoon tai
  • oman vanhemmuuden pohtimiseen

Vaikka perheessä olisi periaatteessa kaikki hyvin, on tärkeää, että perhe saa ajoissa tukea arkeensa. Asioiden jakaminen ja huolten ääneen kertominen tai ylimääräinen käsipari arjessa on usein riittävä apu. Tavalliselta kanssaihmiseltä saatua apua on myös helppo ottaa vastaan. Perhekummitoiminnan avulla tuetaan perheitä ajoissa ja ehkäistään ongelmien kasautumista.

www.yhdessäeteenpäin.fi

Lisätietoja: Toiminnanjohtaja Marita Viertonen p. 044 299 0541 marita.viertonen (at)mll.fi