Lasten ja nuorten puhelin päivystää läpi kesän p. 116 111 ma-su klo 17-20

28.6.2017

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lasten ja nuorten puhelin päivystää kesälläkin joka päivä.

Soita 116 111

maanantaista sunnuntaihin kello 17
20
Kesäaukioloajat ovat voimassa 26.6.–13.8.2017.

Kaikkien lasten ja nuorten kesälomapäivät eivät täyty puuhamaista, mökkireissuista ja grillaushetkistä. Osalle loma merkitsee ennakoimatonta arkea, jossa päivät venyvät loputtomiksi ja yksinäisyys on tutuin kaveri.

– Kesäloma-aika näyttäytyy erilaisten perheiden lapsille hyvin erisävyisenä. Perheissä, joissa kärsitään monista, usein päällekkäisistä ja monimutkaisista vaikeuksista, loma voi tarkoittaa lapselle jopa pelkoa tulevasta tai huolta aikuisten toiminnasta. Samanaikaisesti monet lapsille ja nuorille tärkeät tukipalvelut siirtyvät lomille, MLL:n Auttavien puhelinten päällikkö Tatjana Pajamäki sanoo.

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Auttaviin puhelin- ja nettipalveluihin voi ottaa yhteyttä mistä tahansa asiasta nimettömänä ja ilmaiseksi. Puhelimen lisäksi kesällä on avoinna chat maanantaisin ja tiistaisin. Myös nettikirjepalvelun kautta lähetettyihin kirjeisiin vastataan läpi kesän. Puhelin päivystää numerossa 116 111. Chat ja nettikirjepalvelu löytyvät osoitteesta https://www.mll.fi/nuorille/

Vanhempainpuhelin kesätauolle

MLL:n Vanhempainpuhelin on  kesätauolla 26.6.2017 alkaen. Maksuton ja anonyymi palvelu palaa kesätauolta 14. elokuuta 2017. Vanhempainpuhelimen numero on 0800 922 77 ja chat löytyy osoitteesta http://www.mll.fi/vanhempainnetti/


Lisätietoja                                                                                     
Auttavien puhelinten päällikkö Tatjana Pajamäki, p. 050 562 4299, tatjana.pajamaki(a)mll.fi
Auttavien puhelinten suunnittelija Heidi Holappa, p. 046 921 3092, heidi.holappa(a)mll.fi
Viestintäpäällikkö Maria Gnosspelius, p. 050 325 6126, maria.gnosspelius(a)mll.fi

MLL:n Lasten ja nuorten puhelin päivystää vuoden jokaisena päivänä. Yhteyttä voi ottaa nimettömästi mistä tahansa mieltä painavasta asiasta ja puhelu on soittajalle maksuton. MLL:n kouluttamat, vapaaehtoiset päivystäjät käyvät noin 30 000 puhelin-, chat- tai nettikirjekeskustelua vuodessa. Palvelu saa lapsilta ja nuorilta kiitosta kiireettömyydestä ja siitä, että päivystäjät suhtautuvat kaikenlaisiin huoliin ja tunteisiin arvostaen.