Koronaviruksen vaikutukset MLL:n Hämeen piirin toimintaan

17.3.2020

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Hämeen piiri ry haluaa omalta osaltaan välttää epidemian leviämistä ja minimoida tartuntariskejä.

Toimimme annettujen ohjeistusten mukaisesti ja vältämme tässä kohdin tarpeettomia tapaamisia emmekä itse niitä järjestä. Mahdollisuuksien mukaan tilaisuuksia voidaan hoitaa etäyhteyksien kautta tai siirtää myöhemmin järjestettäväksi. Kaikista sovituista tapaamisista tiedotetaan osallistujille  erikseen.

Vapaaehtoistoimintaamme liittyvät koulutukset ja ryhmätapaamiset perutaan toistaiseksi. Uusista ajankohdista tiedotetaan myöhemmin.

Hämeen piirin alueen paikallisyhdistykset toimivat MLL:n valtakunnallisen ohjeistuksen mukaisesti ja vapaaehtoinen harrastetoiminta on laitettu tauolle. Kannattaa seurata oman alueen yhdistysten ilmoittelua toiminnan jatkumisesta.

Tilapäinen lastenhoitoapu toimii pääosin normaalisti, mutta toistaiseksi MLL:n kautta ei voi saada tällä hetkellä hoitajaa, jos perheessä on sairas lapsi tai vanhempi. Lisätietoja ja tilaa hoitaja : elastenhoito.fi tai puhelimitse ma-pe klo8-12 p. 044 0303301

MLL:n valtakunnalliset palvelut Lasten ja nuorten puhelin ja nettipalvelut sekä Vanhempainpuhelin ja nettipalvelut palvelevat koronaviruksesta huolimatta normaalisti.

Huolten, ahdistusten ja turhaumien kanssa ei pidä jäädä yksin. Soita, kirjoita tai chattaa vanhemmuuteen, lapseen tai nuoreen liittyvissä asioissa MLL:n maksuttomiin palveluihin. Voit myös varata etukäteen aikoja keskusteluun chatissa ammattilaisen kanssa.

Seuraamme tilannetta tarkasti ja informoimme lisää tilanteen muuttuessa. Toivotaan tilanteen helpottavan ja pidetään toisistamme huolta!