Asikkalan paikallisyhdistys herätettiin eloon

8.4.2024

MLL:n Asikkalan paikallisyhdistys on herätetty nukkumasta taas toimintaan. Yhdistys ehti nukkua 12 pitkää vuotta, kunnes maaliskuussa Perhekeskus Iloon kokoontui joukko naisia, joiden mielestä sen olisi jo aika herätä.

Asikkala on vajaan 8 000 asukkaan kunta Päijät-Hämeessä. Paikallisyhdistys perustettiin ensimmäisen kerran vuonna 1924, joten tänä vuonna se täyttää sata vuotta.

Asikkalan yhdistyksen puheenjohtajaksi valittiin Sanna Kangas, joka iloitsee siitä, että yhdistys saatiin herätettyä toimintaan.

-          Tarkoituksenamme on saada edistettyä lasten, nuorten ja lapsiperheiden asioita yhdistystoiminnan keinoin yhdessä muiden toimijoiden kanssa, Kangas sanoo.

-          Yhteistyössä on voimaa ja on mahtavaa päästä mukaan kehittämään arvokasta toimintaa. Lasten ja nuorten hyvinvointi on tärkeä asia, toteaa yhdistyksen tuore varapuheenjohtaja Susanna Polkutie.

Yhdistyksen sihteerinä aloitti Tanja Leinonen, joka toivoo, että yhdistys voisi järjestää toimintaa lapsille, nuorille ja perheille.

-          Olisi kiva järjestää retkiä ja jotain luontojuttuja. Ja iltaperhekahvila tai viikonloppukahvila olisi myös hyvä juttu. Yhdistys voisi lisätä iloa, hyvää mieltä ja hyvinvointia, Leinonen sanoo.

Yhdistyksen rahastonhoitajana aloitti Eveliina Rantala. Hallitusta on tarkoitus laajentaa syyskokouksessa ja muutama ehdokas on jo ilmoittautunut mukaan.

Asikkalan paikallisyhdistyksen tuore puheenjohtaja Sanna Kangas yhdessä pehmokoiran Vikken kanssa.